مطالبی که در این مقاله خواهید خواند

آیا ورزش می تواند واریکوسل را درمان کند؟ همه چیز در مورد این روش درمانی

واریکوسل زمانی اتفاق می‌افتد که سیاهرگ‌های بیضه که کیسه نازکی از بافت پوستی بیضه‌ها است، بزرگ شوند. این سیاهرگ‌ها خون فاقد اکسیژن را از بیضه‌ها به قلب برمی‌گردانند. خون به‌جای گردش از کیسه بیضه در سیاهرگ‌ها جمع می‌شود. واریکوسل معمولاً در دوران بلوغ برای بسیاری از مردان ایجاد می‌شود و ممکن است با گذشت زمان نیز بدتر شود؛ ولی با ورزش برای درمان واریکوسل می‌تواند از دست آن راحت شد. این وضعیتی است که باعث ناراحتی و درد می‌شود، از نکات مهم این است که علائم واریکوسل در ابتدا نمایان نیستند. برخی از علائم احتمالی واریکوسل عبارت هستند از:

  1. درد یا ناراحتی کسل‌کننده به‌ویژه هنگام ایستادن برای مدت طولانی
  2. توده‌ای در کنار کیسه بیضه تشکیل می‌شود که به‌اندازه کافی بزرگ است و ممکن است به‌راحتی در بالای بیضه سمت چپ قابل‌مشاهده باشد. واریکوسل‌های کوچک‌تر با لمس دست ممکن است قابل‌تشخیص باشند؛ اما بسیار کوچک‌تر از آن هستند که دیده شوند.
  3. ممکن است بیضه‌ها به یک اندازه رشد نکنند و به اندازه‌های مختلف رشد کنند (بیضه آسیب‌دیده اغلب کوچک‌تر از دیگری است).

اگر هر یک از این موارد را تجربه کردید، باید دراسرع‌ وقت با یک پزشک متخصص مشورت کنید. تشخیص به‌موقع و دقیق بسیار مهم است تا بعداً مشکل جدی برای سلامتی شما ایجاد نشود. با پزشک مشورت کنید و باتوجه‌به مشکل شما، ممکن است جراحی را پیشنهاد کند یا ورزش های مفید برای درمان واریکوسل را برای شرایط شما توصیه کند.

آیا ورزش برای درمان واریکوسل مفید است؟

آیا ورزش برای درمان واریکوسل مناسب است؟

با ورزش هوازی و ورزش قدرتی، آن هم به‌صورت منظم، ممکن است به طور موقت از درد واریکوسل تسکین پیدا کنید. احتمال تجمع خون در رگ‌های شما را کاهش می‌دهد و ازاین‌رو، فعالیت بدنی سالم و منظم برای کاهش شدت علائم واریکوسل بسیار مهم است. حتی پیاده‌روی و حرکت در خانه نیز برای شما مفید است (مقاله درمان واریس پا با ورزش نیز می‌تواند برای شما مفید باشد.) و با توجه‌ به مدت زمان ورزش، به‌صورت مستمر هر دو ماهیچه ساق پا را تمرین دهید.

در ادامه دانستنی‌هایی را دررابطه‌ با واریکوسل برای شما آماده کرده‌ایم:

  1. ترمیم واریکوسل می‌تواند مورفولوژی اسپرم یا شکل اسپرم را بهبود بخشد.
  2. واریکوسل می‌تواند با کاهش سطح تستوسترون در برخی از مردان همراه باشد.
  3. واریکوسل با افزایش خطر رفلاکس وریدی یا جریان خون به عقب در وریدها همراه است.
  4. واریکوسل می‌تواند باعث درد یا ناراحتی در کیسه بیضه، باتوجه‌به شدت ورزش شود.
  5. واریکوسل می‌تواند باعث درد بیضه شود که با ایستادن یا فعالیت بدنی بدتر می‌شود.
  6. از ورزش های مضر برای درمان واریکوسل باید خودداری شود تا از انواع آسیب های ورزشی نیز جلوگیری شود.
خواندن
ورزش لگن ( ورزش کگل kegel ) تمریناتی برای تقویت عضلات کف لگن

5 ورزش برای درمان واریکوسل

در این قسمت از مقاله ما انواع ورزش از بهترین ورزش‌ها را برای درمان واریکوسل برای شما آماده کرده‌ایم. البته شما باید ورزش های مناسب برای درمان واریکوسل را از پزشک متخصص خود دریافت نمایید و باتوجه‌به برنامه تمرینی پیشنهادی خود عمل کنید؛ چرا که ورزش هایی که می توانند باعث ایجاد واریکوسل شوند نیز وجود دارند. همچنین شما تمامی این تمرین‌ها را می‌توانید در کلاس های توانبخشی ورزش محور در کرج، زیر نظر یک مربی حرفه‌ای و با تجربه، انجام دهید.

1. ژست پاها روی دیوار (ویپاریتا کارانی)  (اولین ورزش برای درمان واریکوسل)

ژست پاها ورزشی مناسب برای درمان واریکوسل

انجام ورزش در حین درمان واریکوسل بسیار مفید است و این ورزش هم گردش خون را در بدن شما تقویت می‌کند و برای کاهش درد و ناراحتی مربوط به واریکوسل نیز عالی است. شما باید دقیقاً در کنار دیوار بنشینید، در یک وضعیت راحت دراز بکشید و به‌آرامی پاهای خود را روی دیوار بلند کنید. زاویه 90 تا 120 درجه را بین بدن و پای باید خود حفظ کنید.

می‌توانید بازوهای خود را به پهلو تکیه دهید و به طور منظم و مرتب نفس بکشید. شما باید در این حالت حداقل 5 بمانید و هر روز آن را تکرار کنید. این ورزش یکی از تمرین‌های ورزش یوگا است که بسیار آسان و ممکن است به تخلیه لخته خون در وریدهای کیسه بیضه کمک کند و در نتیجه، خنک شدن بیضه را افزایش دهد. تولید تستوسترون را افزایش می‌دهد و برای واریکوسل بسیار موثر است.

2. ژست کودک شاد (آناندا بالاسانا)  (دومین ورزش مورد نظر)

انتخاب بهترین نوع ورزش برای درمان واریکوسل، بسیار مهم است؛ ولی شما باید سادگی را نیز در نظر داشته‌باشید. تمرین کودک شاد، یک تمرین بسیار ساده است که می‌توان آن را به‌راحتی در خانه انجام داد؛ گردش خون بهتر را بهبود می‌بخشد و هر دو ناحیه کشاله ران و لگن داخلی را کشیده و در نتیجه، به طور موقت درد مرتبط با واریکوسل را بسیار کاهش می‌دهد. همچنین از تخلیه بهتر خون از بیضه‌ها پشتیبانی می‌کند.

خواندن
افزایش قد با ورزش بعد بلوغ + حرکات کششی مناسب این دوران

برای انجام این ورزش، شما ابتدا باید به پشت دراز بکشید و سپس زانوهای خود را خم کرده و به سمت سینه خود بیاورید. حال سعی کنید پاهای خود را با دستان خود نگه دارید. پس از انجام این مراحل، به‌آرامی سعی کنید پاهای خود را به سمت پایین بکشید، درحالی‌که در حالت صاف باشید و پشت خود را به سمت زمین نگه دارید. شما باید این کار را تا زمانی که کشش خفیفی را احساس کنید، ادامه دهید. حدود 1 دقیقه وضعیت خود را حفظ کنید و این تمرین را به طور منظم برای گرفتن نتیجه انجام دهید.این ورزش بعد از عمل واریکوسل، بسیار در کاهش درد شما موثر خواهد بود.

3. ژست کمان (مناسب‌ترین ورزش برای درمان واریکوسل)

ژست کمان ورزشی مناسب برای درمان واریکوسل

یکی از سوالات شما، این است آیا ورزش برای واریکوسل ضرر دارد یا نه. در اصل اگر شما تمرینات را به‌درستی انجام ندهید، بهترین ورزش نیز به بدترین ورزش تبدیل می‌شود و برای شما مضر است. تمرین منظم ژست کمان، ممکن است در تحریک اندام‌های تناسلی مردانه و صاف کردن گردش خون در سراسر بدن نقش بسیار مثبتی داشته‌باشد. این ورزش فواید فیزیکی متعددی دارد و درعین‌حال، استرس و اضطراب را نیز تسکین می‌دهد.
شما ابتدا روی شکم خود دراز بکشید و سپس پاهای خود را کمی از هم باز کنید. حال بازوهای خود را در کنار خود نگه دارید و در مرحله بعد، زانوهایتان را جمع کنید و پاهای خود را به پشت سرتان بلند کنید، در حین دم، سعی کنید به‌آرامی پاها و قفسه سینه خود را از زمین بلند کنید و هنگامی که در یک موقعیت راحت قرار گرفتید، یک نفس عمیق بکشید و این وضعیت را حدود 30 ثانیه یا کمتر حفظ کنید.
از آنجایی که این ورزش اندام‌های تناسلی را تحریک می‌کند، رابطه جنسی قبل و بعد از ورزش ممکن است که داشته‌باشید.

4. ژست صاعقه (مناسب‌ترین ورزش برای درمان واریکوسل)

باتوجه‌به منابع تایید شده و معتبر، ورزش برای درمان واریکوسل بسیار مناسب است. همچنین سطح شدت تمرین نیز بسیار اهمیت دارد. در این ورزش، شما با زانوزدن روی زمین شروع می‌کنید و برای راحتی بیشتر نیز می‌توانید تشک یوگا تهیه نمایید و از آن استفاده کنید. مچ پا و زانوها را کنار هم نگه دارید و روی پاشنه‌های خود بنشینید. سپس مطمئن شوید که صاف نشسته‌اید و باسن خود را روی پاشنه‌های خود قرار دهید. در همین حال، ران‌های شما باید روی ساق پا قرار گیرند؛ زیرا انگشتان بزرگ هر دو پا به یکدیگر برخورد می‌کنند. همچنین دستان خود را بالای زانو قرار دهید و سعی کنید که بازوها را شل و سر خود را صاف نگه دارید و چانه را موازی با زمین کنید.

خواندن
ورزش های مناسب برای اسکولیوز (انحراف ستون فقرات)

حال در مرحله آخر سعی کنید هنگام دم و بازدم، روی تنفس خود تمرکز کنید. حدود 5 یا 10 دقیقه در این حالت بمانید و به تدریج زمان را به حدود 30 دقیقه در روز افزایش دهید. این تمرین فواید بسیار متعددی دارد، از جمله تقویت اندام‌های جنسی، عضلات لگن، افزایش جریان خون در ناحیه لگن و در نتیجه کاهش درد واریکوسل را به همراه دارد.

5. پیاده‌روی (ورزشی همه‌گیر برای درمان واریکوسل)

ارزان‌ترین ورزش برای درمان واریکوسل، پیاده‌روی روزانه است. پیاده‌روی فواید بسیار زیادی برای سلامتی دارد، به‌ویژه برای بیماری واریکوسل که درد زیادی دارد. شما باید به طور مستمر و روزانه، به‌آرامی راه بروید تا به بهبود گردش خون بدن خود کمک کنید. از آنجایی که تصور می‌شود گردش خون ضعیف دلیل اصلی واریکوسل است، پیاده‌روی منظم می‌تواند تا حد زیادی شانس ابتلا به واریکوسل را در وهله اول کاهش دهد. همچنین پیاده‌روی روزانه، ممکن است برای کمک به کاهش تورم و درد در کیسه بیضه بسیار کمک‌کننده باشد و باعث کاهش درد شما شود.

سخن پایانی مقاله ورزش برای درمان واریکوسل

سخن پایانی

واریکوسل می‌تواند بسیار نگران‌کننده باشد و زندگی عادی شما را تحت‌تاثیر قرار دهد. گزینه‌های خودمراقبتی وجود دارد که می‌توانید برای تسکین موقت آن‌ها را امتحان کنید که یکی از آن‌ها ورزش است. برای جلوگیری از ابتلا به واریکوسل، شما باید تمرینات ورزشی را به طور منظم شروع کنید. همچنین همیشه با پزشک خود مشورت کنید تا بررسی کنید کدام ورزش برای شما بی‌خطر است و چه گزینه‌های درمانی را باید انتخاب کنید.

ما در این مقاله به معرفی ورزش برای درمان واریکوسل پرداختیم. چندین ورزش به شما معرفی کردیم؛ ولی شما حتماً باید با یک پزشک متخصص و مربی حرفه‌ای صحبت کنید تا ورزش مورد نظر خود را انجام دهید. باشگاه ورزشی آتور با تیمی مجرب و حرفه‌ای آماده خدمات‌رسانی به شما عزیزان است و می‌توانید ورزش مناسب خود را در صحیح‌ترین حالت ممکن، انجام دهید.

منبع: +

0 0 آراء
امتیاز به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخوردهای اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
لطفا نظر دهید.x

به باشگاه آتور خوش آمدید

از طریق فرم زیر در کلاس‌ها ثبت نام کنید