مطالبی که در این مقاله خواهید خواند

قبل یا بعد ورزش؟ بهترین زمان رابطه جنسی برای ورزشکاران

تاثیرات روابط جنسی سالم بر سلامت بدن از هیچکس پوشیده نیست. هنگامی یک فرد رابطه جنسی منظم و کنترل‌شده داشته باشد، قطعا به سطح سلامت بالاتری نیز دست پیدا خواهد کرد؛ اما سوالی که در این میان وجود دارد، این است که کدام‌یک از حالات رابطه جنسی قبل از ورزش و رابطه جنسی بعد از ورزش برای ورزشکاران حرفه‌ای توصیه می‌شود؟ در ادامه، به فواید و مضرات داشتن رابطه جنسی قبل و بعد از ورزش خواهیم پرداخت و این موضوع به‌طور کامل پوشش خواهیم داد.

رابطه جنسی بر ورزش تاثیر مثبتی دارد یا منفی؟

طبق تحقیقات تاثیر ورزش بر کیفیت رابطه جنسی کاملا ثابت شده است. اما آیا حالت معکوس نیز مثبت است؟ بدین‌معنا که آیا همان‌طور که ورزش، کیفیت رابطه را افزایش می‌دهد، رابطه جنسی نیز می‌تواند در بهبود عملکرد ورزشی تأثیر داشته باشد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که رابطه جنسی تنها هنگامی تأثیر مثبتی بر زندگی ورزشی فرد خواهد گذاشت که به‌صورت کنترل‌شده و طبق اصول باشد. بدین‌صورت که ورزشکار از تغذیه مناسب، ریکاوری خوب، آرامش اعصاب کافی و… برخوردار بوده تا رابطه جنسی به عادتی مضر برای وی بدل نشود.

رابطه جنسی بر ورزش تاثیر مثبت دارد یا منفی

همان‌طور که احتمالا شما نیز می‌دانید، بسیاری از ورزشکاران برای این‌که بتوانند عملکرد خوبی داشته باشند، لازم است تا میزان هورمون تستوسترون را در بدن خود افزایش دهند. خوشبختانه طبق تحقیقاتی که صورت گرفته‌اند، رابطه جنسی می‌تواند باعث افزایش سطح تستسترون شود. البته این تحقیقات کاملا دوپهلو هستند؛ بدین‌معنا که درصورت داشتن رابطه جنسی بی‌کیفیت، هورمون تستسترون در بدن ترشح نخواهد شد. نه‌تنها ورزشکاران بلکه تمامی افراد برای این‌که بتوانند اثر فواید ورزش برای سلامتی بدن را افزایش دهند، باید با اصول یک رابطه جنسی صحیح آشنا شده و طبق این اصول عمل کنند.

خواندن
درمان کبد چرب با ورزش [الکلی و غیر الکلی] مجله ورزشی آتور

تحقیقات دیگری نیز موجود هستند که نشان می‌دهند نداشتن رابطه جنسی به‌مدت ۷ روز متوالی، می‌تواند سبب افزایش سطح تستسترون شود. البته توجه داشته باشید که بدن هریک از اشخاص واکنش متفاوتی به چنین قضایایی نشان می‌دهد.

فواید رابطه جنسی قبل از ورزش

اگر بخواهیم درمورد فواید رابطه جنسی قبل از ورزش صحبت کنیم، باید بگوییم که به‌طور کلی فایده خاصی برای این مقوله اثبات نشده است. البته باید بگوییم که ضرری نیز شناخته نشده و در یک تحقیق که روی ۱۲ نفر انجام شده بود، میزان توانایی این افراد برای انجام فعالیت‌های ورزشی در روز بعد از رابطه جنسی، تفاوتی با میزان توانایی ایشان در روز قبل از رابطه جنسی نداشت.

احتمالا این سوال برای شما نیز پیش آمده که ایا بعد از ارضا شدن میشود ورزش کرد؟ در پاسخ باید بگوییم که ریکاوری بدن بعد از رابطه امر بسیار مهمی بوده و نباید نادیده گرفته شود. رابطه جنسی قبل از ورزش خستگی زیادی را به‌همراه داشته و همچنین مواد قندی و پروتئینی فراوانی نیز از بدن خارج می‌شوند. به‌همین‌خاطر، باید گفت که ورزش بلافاصله بعد از ارضا شدن توصیه نمی‌شود و باید مدتی را برای ریکاوری بدن درنظر گرفت.

فواید رابطه جنسی بعد از ورزش

فواید رابطه جنسی بعد از ورزش

تحقیقات نشان می‌دهند که داشتن رابطه جنسی بعد از ورزش می‌تواند تاحدودی مثبت باشد. تا چندین ساعت بعد از ورزش هورمونی به نام اندروفین در بدن ترشح می‌شود که هورمونی برای شادی است. با داشتن رابطه جنسی می‌توان میزان این هورمون را افزایش داد و سطح سلامت روانی را بهبود بخشید. علاوه‌براین، تجربه روابط جنسی بعد از ورزش و ترشح مجدد تستسترون، امکان دارد که نتایج فعالیت ورزشی را نیز بتواند تقویت کند. همچنین لازم به ذکر است که رابطه جنسی بعد از ورزش کیفیت بالاتری دارد و می‌توان به ارگاسم بهتری دست پیدا کرد.

خواندن
ورزش سالمندان | چه مقدار ورزش در روز لازم است؟

بهترین زمان برای رابطه جنسی قبل یا بعد از ورزش؟

حال که با فواید رابطه جنسی قبل از ورزش و رابطه جنسی بعد از ورزش آشنا شدید، احتمالا این سوال برای شما نیز ایجاد شده است که کدام‌ زمان برای داشتن رابطه جنسی بهتر است؟ این سوال به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد اما اگر بخواهیم پاسخی کلی را برای آن درنظر بگیریم، باید بگوییم که رابطه جنسی بعد از ورزش بهتر است. البته همان‌طور که قبل‌تر نیز گفته شد، این موضوع تا حد زیادی به کیفیت و مدل رابطه نیز بستگی دارند.

آیا داشتن رابطه جنسی باعث عضله سوزی در ورزشکاران می شود؟

آیا رابطه جنسی باعث عضله سوزس می شود؟

یکی از سوالات پرتکرار به‌خصوص بین بدنسازان، این است که آیا داشتن رابطه جنسی باعث عضله سوزی در ورزشکاران می‌ شود؟ طبق تحقیقاتی که تاکنون صورت گرفته‌اند، داشتن رابطه جنسی تأثیر چندانی روی میزان رشد عضله نخواهد گذاشت. البته هنگامی که درمورد رابطه جنسی صحبت می‌کنیم، منظور ما رابطه جنسی معقول و منظم است؛ نه رابطه جنسی بیش‌ازحد.

پیشنهاد می‌کنیم که برای داشتن رشدی خوب، درکنار کنترل رابطه جنسی بعد از ورزش، وعده‌های غذایی خود را طبق یک برنامه غذایی فیتنس و اصولی میل کنید تا تمامی مواد مورد نیاز به بدنتان برسند. همچنین اگر اضافه وزن دارید یا این‌که می‌خواهید دچار چنین مشکلی نشوید، می‌توانید به‌جای شام چرب و پر از کالری، شام رژیمی برای ورزشکاران را جایگزین کنید.

جمع‌بندی

باتوجه به مطالبی که گفته شدند، ورزش و روابط جنسی کاملا با یکدیگر درارتباط هستند. باتوجه به این‌که نتایج تحقیقات بسیار متنوع هستند و هرکدام از آزمایش‌هایی که انجام شده‌اند نتیجه متفاوتی را حاصل کرده‌اند، باید امن‌ترین حاشیه ممکن را پیش گرفت. پیشنهاد می‌کنیم که برای حفظ سلامت جنسی خود، رابطه جنسی منظم را از زندگی حذف نکنید؛ اما درنظر داشته باشید که رابطه جنسی قبل از ورزش، می‌تواند تا میزانی روی کیفیت تمرین شما تأثیر بگذارد. چراکه بدن بعد از رابطه جنسی، نیاز به ریکاوری دارد.

خواندن
درمان قوز کمر با حرکات اصلاحی در منزل | مجله ورزشی آتور

داشتن رابطه جنسی بعد از ورزش درصورتی که رابطه‌ای سالم باشد، مانعی ندارد؛ اما به‌طورکلی چون که سطح فعالیت بدن بیشتر می‌شود، داشتن تغذیه مناسب و استراحت کافی الزامی است. همان‌طور که برای داشتن تمرینی مناسب، نیاز است تا بر موضوعاتی مانند شناخت انواع تیپ بدنی احاطه داشت، برای این‌که رابطه جنسی نیز به زندگی ورزشی آسیبی نرساند باید طبق علم و اصولی خاص پیش برود.

مطاله بیشتر: +++

0 0 آراء
امتیاز به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخوردهای اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
لطفا نظر دهید.x

به باشگاه آتور خوش آمدید

از طریق فرم زیر در کلاس‌ها ثبت نام کنید