مطالبی که در این مقاله خواهید خواند

پرسونال ترینینگ ( Personnel Trainer ) چیست؟

آموزش شخصی شامل استخدام یک مربی شخصی برای کمک به ورزشکار برای رسیدن به اهداف تناسب‌اندام خود از طریق دانش، مهارت‌ها و توانایی‌هایی است که مربیان شخصی دارند. اول باید دید که پرسونال ترینینگ یعنی چه؟ یک مربی شخصی یک متخصص تناسب‌اندام است که برنامه‌های ورزشی را طراحی می‌کند و به افراد کمک می‌کند تا با آموزش شخصی به اهداف تناسب‌اندام خود دست یابند که اغلب شامل کاهش وزن، بهبود عملکرد ورزشی یا مدیریت یک وضعیت سلامتی است. آن‌ها این کار را با کار با افراد به‌صورت یک‌به‌یک و در یک محیط گروهی انجام می‌دهند. از دیگر مقالات ما آشنایی با بیومکانیک ورزشی است که بهتر است حتما مطالعه کنید.

Personnel Trainer یا مربی شخصی چه می‌کند؟

پرسونال ترینر

حال که متوجه شدیم پرسونال ترینینگ چیست باید به این سؤال بپردازیم که مربی شخصی چیست؟ یک مربی شخصی متخصص در آمادگی جسمانی و ورزش است. آن‌ها این تخصص را با مهارت‌های بین فردی و انگیزشی ترکیب می‌کنند تا افراد و گروه‌ها را از طریق برنامه‌های ورزشی هدایت کنند و درعین‌حال به آن‌ها در مورد ایمن‌ترین و مؤثرترین راه‌ها برای دستیابی و حفظ تناسب‌اندام شخصی آموزش دهند.

آیا ارائه یک برنامه غذایی از وظایف مربی شخصی است؟

آیا ارائه یک برنامه غذایی ازوظایف مربی شخصی است؟

درصورتی‌که مربی به‌طور تخصصی آموزش­های لازم را دیده باشد، می‌تواند به‌صورت تخصصی و متناسب با بدن شما برنامه غذایی نیز آماده کند.

چه مدت به یک مربی شخصی نیاز دارم؟

بازهم به اهداف شما برای تناسب‌اندام و تغذیه بستگی دارد. ممکن است برای یک رویداد ورزشی مهم ضرب‌الاجل داشته باشید و از 3 یا 6 ماه قبل شروع به تمرین شخصی کنید. یا ممکن است تصمیم بگیرید که تمرین شخصی را به مدت 1 ماه امتحان کنید تا ببینید آیا نتیجه‌ای دارد یا خیر. تصمیم معمولاً به نتایج موردنظر شما بستگی دارد.

یک مربی شخصی که می­داند پرسونال ترینینگ چیست تنها در صورت تلاش فرد برای دستیابی به هدف می‌تواند مفید باشد و خدمات ورزشی ارائه دهد. چیزی که مربیان شخصی ارائه می‌دهند، تخصص و انگیزه برای کمک به افراد برای دستیابی به اهداف و بهبود عملکرد آن‌هاست. مربیان شخصی علاقه زیادی به تناسب‌اندام دارند و این نشان‌دهنده این است که آن‌ها در زندگی خود تمرکز زیادی روی موارد زیر دارند:

  • زندگی سالم
  • تعهد به تغییرات مناسب و پایدار که منجر به سبک زندگی سالم می‌شود
  • تمایل به اشتراک گذاشتن اشتیاق خود برای سلامتی و تناسب‌اندام با دیگران
خواندن
ورزش کلیستنیکس چیست؟

این موارد را با حمایت و آموزش صحیح کنار هم قرار دهید، شما نیز می‌توانید به‌عنوان یک الگوی مثبت برای افرادی که دنبال چالش در زندگی ورزشی خود یا برای کسانی که می‌خواهند تناسب‌اندام خود را به سطح بالاتری برسانند و می‌دانند پرسونال ترینینگ چیست، عمل کنید.

مربیان شخصی امروزی می‌دانند که چگونه تمرینات و کوچینگ را با اهداف هر ورزشکار هماهنگ کنند. اگرچه نوع تمرین و سبک تمرینی آن‌ها متفاوت است، نقش این مربیان تناسب‌اندام ثابت است. مربیان شخصی متعهد به موارد زیر هستند:

  • کمک به افراد برای دنبال کردن یا حفظ یک سبک زندگی سالم.
  • آموزش مردم در مورد راه‌های متعدد برای انجام تمرینات بدنی و زندگی سالم.
  • ایجاد انگیزه در افراد برای حفظ تناسب‌اندام شخصی و اهداف کاهش وزن.

چرا باید به یک مربی شخصی یا همان پرسونال ترینر نیاز داشته باشم؟

مربیگری پرسونال ترینینگ

از قدیم گفته ­اند: ذهن سالم در بدن سالم است. این بدان معنی است که گرفتن یک مربی شخصی برای کمک به شما برای رسیدن به اهداف تناسب‌اندام یکی از بهترین کارهایی است که می‌توانید برای بهبود کیفیت زندگی خود انجام دهید. شما می­دانید که پرسونال ترینینگ چیست با این‌حال، برخی از افراد اهداف ویژه‌ای مانند آماده شدن برای یک مسابقه یا به دلیل اینکه ورزشکاران حرفه‌ای هستند، دارند، بنابراین مربیان شخصی را استخدام می‌کنند تا به آن‌ها کمک کنند کارآمدتر و با نتایج بهتر تمرین کنند.

چند بار در هفته به مربی شخصی نیاز دارم؟

آموزش شخصی

این باید بین شما و مربی شخصی شما توافق شود، شاگرد و مربی با علم بر این که پرسونال ترینینگ چیست به‌طور متوسط 1 یا 2 بار در هفته کاری است که اکثر ورزشکاران انجام می‌دهند.

چگونه یک مربی شخصی انتخاب کنم؟

پرسونال ترینینگ چیست

توصیه ما این است که در باشگاه محلی خود پرس‌وجو کنید یا از موتورهای جستجو برای یافتن مربیان شخصی در نزدیکی خود استفاده کنید و بپرسید که پرسونال ترینینگ چیست. همچنین می­توانید دوره تخصصی متناسب خود را با ارتباط با مربیان باشگاه آتور که تخصص هدایت و آموزش ورزشکاران را دارند بخواهید. همچنین اگر علاقه دارید تا خود یک مربی شخصی باشید می­توانید دوره­های تخصصی را در فدراسیون ورزش‌های همگانی بگذرانید. همچنین با جستجو در اینترنت می­توانید این دوره­های تخصصی را پیدا کنید و به یک مربی تخصصی تبدیل شوید.

خواندن
10 حرکت کاربردی برای وال بال کراس فیت

قبل از انتخاب مربی شخصی از خود بپرسید که پرسونال ترینینگ چیست و سپس این موارد را بررسی کنید:

۱. تجربه: برخی از مربیان شخصی در جنبه خاصی از تناسب‌اندام، مانند فوتبال، مربیگری ورزشی، کاهش وزن یا تغذیه تخصص دارند. دیگران عمومی‌تر هستند و برای طیف وسیع‌تری از ورزشکاران مناسب هستند.

۲. در دسترس بودن: ازآنجایی‌که باید شخصاً با مربی شخصی خود ملاقات کنید، توصیه می‌کنیم فردی نزدیک به مکان خود پیدا کنید تا مسافت را به حداقل برسانید. همچنین، چه زمانی تمرین را ترجیح می‌دهید؟ صبح‌ها؟ عصرها یا آخر هفته‌ها؟ برای توافق در مورد تاریخ‌ها و زمان‌ها با مربی شخصی خود مشورت کنید.

۳. ارائه: مربیان شخصی الگو هستند، آن‌ها معمولاً باید سبک زندگی سالمی داشته باشند و الگو باشند. آیا دوست دارید توسط یک مربی شخصی با اضافه‌وزن آموزش ببینید؟ احتمالاً نه. شما می‌خواهید با کسی تمرین کنید که به اندازه شما جدی و متعهد به تناسب‌اندام باشد.

۴. صلاحیت‌ها و مدارک: همه مربیان شخصی ملزم به گذراندن دوره سطح 3 در آموزش شخصی به‌عنوان حداقل نیاز برای ورود به این کار هستند. برای اینکه بفهمید چه شرایطی دارند، فقط با یک مربی شخصی تماس بگیرید و اطلاعات بیشتری کسب کنید.

آیا یک مربی شخصی می‌تواند مطابق با نیازهای خاص من باشد؟

بله آن‌ها می‌توانند. با گذراندن دوره مربیان شخصی تخصصی و آشنایی با پرسونال ترینینگ، مهارت‌های بسیار تخصصی کسب کنند که می‌توانند متناسب با نیازهای شما باشند.

به‌عنوان مثال، آیا می‌خواهید اولین مسابقه ورزشی خود را انجام دهید؟ مربی شما می‌تواند به طراحی یک برنامه تناسب‌اندام مخصوص نیازهای شما کمک کند که عملکرد شما را افزایش می‌دهد و به جلوگیری از آسیب کمک می‌کند.

در زیر فهرستی از اهداف و مشکلاتی که مربیان شخصی می‌توانند به شما کمک کنند آورده شده است:

  • بهبودی پس از جراحی، آرتروز، اسکولیوز
  • بیماران سرطانی، قبل و بعد از درمان
  • دوی مسافتی (ماراتن، اولترا ماراتن)
  • شرایط مزمن به‌عنوان مثال چاقی، کمردرد، ام اس و غیره

مربیان شخصی چند چیز مشترک دارند: آن‌ها سالم، دارای تناسب‌اندام و فعال هستند؛ اما فقط داشتن این ویژگی‌های شخصی کافی نیست. افراد زیادی در ظاهر عالی هستند که لزوماً مربیان شخصی بزرگی نیستند. حداقل، مربیان شخصی نیاز دارند:

  • آشنایی با آناتومی انسان و مفاهیم ورزش عملکردی، علم ورزش و تغذیه پایه
  • توانایی ارزیابی موفقیت‌آمیز و غربالگری ورزشکاران خود، چه در ابتدا و چه به‌صورت تدریجی
  • توانایی طراحی برنامه‌های سلامت، تندرستی و آمادگی جسمانی که متناسب با نیازها، خواسته‌ها و اهداف خاص ورزشکاران باشد.
  • توانایی اجرای برنامه‌های تناسب‌اندام که هم ایمن و هم مؤثر هستند
  • درک کامل از تمرینات قلبی عروقی، انعطاف‌پذیری و مقاومتی
  • تعهد به صداقت شخصی و حرفه‌ای
  • درک روانشناسی و شناخت شخصیت افراد
خواندن
6 مکمل برای کراس فیت | ورزشی مناسب چربی سوزی

این خصوصیات همچنین بر نحوه طراحی برنامه‌ها تأثیر می‌گذارد. در نظر گرفتن شخصیت افراد در مربیگری پرسونال ترینینگ به معنای در نظر گرفتن تمام محدودیت‌ها، اهداف فردی و عوامل روانی هر ورزشکار و ایجاد یک برنامه خاص است که بیشترین تأثیر را داشته باشد. مربی‌ای که می­داند پرسونال ترینینگ چیست و با یک زن 84 ساله مبتلابه سرطان روده بزرگ کار می‌کند، رویکرد بسیار متفاوتی را نسبت به فردی که یک مرد 23 ساله چاق را آموزش می‌دهد، ارائه می‌دهد.

مربیان شخصی موفق از انرژی و تخصص خود برای ارائه تمرینات ایمن، مؤثر و سرگرم‌کننده به ورزشکارانی که به آن‌ها خدمات می‌دهند، استفاده می‌کنند. مربیان شخصی موفق نه‌تنها معلمان عالی هستند، بلکه قهرمانان حمایت‌کننده و مشتاق آمادگی جسمانی نیز هستند. هدف کلی آن‌ها نه‌تنها شامل آموزش به ورزشکاران است، بلکه کمک به آن‌ها برای توسعه خودکارآمدی و اعتمادبه‌نفس از طریق ایجاد تشویق و انگیزه برای پایبندی به برنامه‌های خود و دستیابی به اهداف تناسب‌اندام  است. ورزش پرسونال ترینینگ یک تجربه عالی برای شما خواهد بود.

مربیان ممکن است با ورزشکاران به‌صورت انفرادی کار کنند و برنامه‌هایی را طراحی کنند که بیشترین تأثیر را بر اهداف فردی ورزشکار داشته باشند و درعین‌حال توانایی‌های آن‌ها را در نظر داشته باشند؛ اما آن‌ها همچنین ممکن است با گروه‌های بزرگ‌تری که می‌دانند پرسونال ترینینگ چیست و اهداف مشترکی دارند، کار کنند.

درهرصورت، مربی شخصی از دانش و تخصص خود برای ایجاد برنامه‌های ورزشی و تغذیه سالم، پایدار، مؤثر استفاده می‌کند تا مراجعان را به سمت سلامتی بهتر و احساس رضایت و رضایتی که با یک سبک زندگی فعال همراه است، سوق دهد.

منابع:

futurefit.co.uk

personaltraineredu.org

4.4 5 آراء
امتیاز به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
5 نظرات
قدیمی‌ ترین
تازه‌ ترین بیشترین رأی
بازخوردهای اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

سلام من ۲۶ ساله و می خواستم بدونم برای مربی خصوصی شده آیا دوره خاصی هست که باید بگذرونم؟
شما این دوره ها رو برگزار نمیکنید؟

سلام … بله برای پرسونال ترینینگ دوره های مختلفی برگزار میشه که میتونید توی این دوره ها شرکت کنید.
ما دوره خاصی رو از همکارانمون رو پیشنهاد نمیکنیم ولی اگر مایل به مشاوره بودید با شماره زیر تماس بگیرید تا شما رو راهنمایی کنیم تا بتونید بهترین دوره رو انتخاب کنید.
شماره تماس:
09127060450

ifpe academy دوره های خوبی داره سری به سایتش بزن

سلام من یه مربی خصوصی میخوام که برای بدن سازی فوتبال بمن برنامه بده.

سلام دوست عزیز … بله در باشگاه ما خدماتی تحت عنوان آمادگی جسمانی برای رشته های تخصصی ورزشی داریم که می تونی توی اون صفحه اطلاعات رو ببینی و اگر مایل بودی فرم رو پرکنی تا کارشناسامون با شما تماس بگیرند
میتونی به لینک زیر سر بزنی یا با شماره تماس پایین تماس بگیری
آمادگی جسمانی تخصصی رشته های ورزشی
شماره تماس :
09127060450

5
0
لطفا نظر دهید.x

به باشگاه آتور خوش آمدید

از طریق فرم زیر در کلاس‌ها ثبت نام کنید